Hakkımızda

        Yükseköğretim kurumlarının yetişmiş insan kaynağı ihtiyacını karşılamak amacıyla 1416 sayılı Ecnebi Memleketlere Gönderilecek Talebe Hakkında Kanun kapsamında mecburi hizmete dayalı olarak Millî Eğitim Bakanlığınca burs verilmekte ve lisansüstü öğrenim görmek için yurt dışına öğrenci gönderilmektedir.

      Anılan bu YLSY Burs Programı kapsamında şimdiye kadar Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi adına birçok öğrenci gönderilmiş, gönderilen bu öğrencilerin birçoğu üniversitemize öğretim elemanı olarak geri dönmüş bulunmaktadır. Keza bu burs programı kapsamında halen her yıl periyodik olarak öğrenci gönderimine devam edilmektedir. Alımları Milli Eğitim Bakanlığı üzerinden yapılan bu öğrencilerin üniversitemizi ilgilendiren ve Türk Öğrencilerin Yabancı Ülkelerde Öğrenimleri Hakkında Yönetmelik (Yönetmelik) kapsamında öngörülen iş ve işlemlerinin sağlıklı bir şekilde yürütülmesi amacıyla üniversiteler bünyesinde koordinatörlük açılması gerektiği 23 Mart 2017 tarihli Üniversitelerarası Kurul (ÜAK) tarafından kararlaştırılmış ve buna müteakip üniversitemiz bünyesinde YLSY Burs Programı Koordinatörlüğü kurulmuş ve gerekli koordinatör görevlendirmesi yapılmıştır.

     Yönetmelik gereği üniversitemiz adına yurt dışına gönderilmeye hak kazanan öğrencilere ilişkin iş ve işlemlerin üniversitemizin hedefleri doğrultusunda yürütülmesine ilişkin akademik ve idari faaliyetlerden koordinatörlüğümüz sorumludur. Koordinatörlüğümüz tanıtım ve bilgilendirme faaliyetlerinde bulunarak burs programının etkinliğini artırmaya çalışır, kurum adına öğrenim gören öğrenciler için oryantasyon faaliyetleri düzenler, yurt içi akademik danışmanlarla koordinasyonu sağlar ve öğrencilerin kurum aidiyetinin güçlendirilmesi için gerekli tedbirleri alır. Koordinatörlük bu işlemleri ilgili rektör yardımcısına bağlı olarak yerine getirir.

    Koordinatör,  koordinatörlük birimi görevlerini ve zorunlu ve/veya yurt içi akademik danışman görevlendirilmesinin henüz yapılmadığı durumlarda, ilgili birim veya bölümün görüşünü alarak yurt içi akademik danışmanın görevlerini yerine getirir.

    Yurt içi akademik danışmana ilişkin bilgiler, bursluluğa hak kazanan öğrencilere ilişkin bilgilerin bu kurumumuza bildirilmesini takip eden tarihten itibaren en geç bir ay içinde Bakanlığa bildirilir.

Üniversitemizce atanan yurt içi akademik danışmanın görevleri şunlardır:

  1.  Öğrencileri kurum, birim ve/veya bölüm hakkında bilgilendirmek.
  2.  Öğrencilere meslekî açıdan rehberlik yapmak.
  3.  Öğrencilerin akademik gelişim raporlarını değerlendirmek.
  4.  Yurt dışındaki üniversitelerden kabul alma sürecinde kurumun ihtiyaçları doğrultusunda öğrencilere rehberlik yapmak.
  5.  Öğrencilerin yurt dışı öğrenime başlama sürecinde görüş bildirmek.
  6.  Öğrencilerin yurt dışındaki öğrenim aşamalarını ve alacağı dersleri gösteren öğrenim planları hakkında görüş bildirmek.
  7.  Öğrencilerin niyet mektubu, araştırma ve tez önerilerinin hazırlanması ile tez ve çalışma konularının kurumun ihtiyaçları doğrultusunda belirlenmesi hususlarında rehberlik yapmak.

    Koordinatör ve yurt içi akademik danışmanın görevlerini bu Yönetmeliğin amacına uygun olarak yerine getirmesinden ilgili rektör yardımcısı sorumludur.