Görev Talepleri Hakkında Duyuru

Görev Talebinde Bulunacak Öğrencilerimizin Milli Eğitim Bakanlığı tarafından yapılan şu duyuru içeriğine dikkat etmeleri rica olunur:

01/03/2020 tarih ve 31055 sayılı Resmî Gazetede Yayımlanan Türk Öğrencilerin Yabancı Ülkelerde Öğrenimleri Hakkında Yönetmeliğin 34 üncü maddesinin dördüncü fıkrasında “Yurt dışındaki öğrenimlerini yasal süresi içinde başarıyla tamamlayan öğrenciler, öğrenimlerini tamamladıkları tarihten itibaren en geç iki ay içinde yurda dönerek Bakanlıktan alınan mezuniyet durumlarını gösterir belgeyle birlikte görev talep dilekçelerini adına öğrenim görülen kurum veya kuruluşa vermek zorundadır. Öğrenciler hazırladıkları yüksek lisans ve/veya doktora tezlerinin basılı birer nüshası ile elektronik ortamdaki Türkçe özetini Bakanlığa ve adına öğrenim görülen kurum veya kuruluşa teslim etmek zorundadır.” denmektedir.

Söz konusu değişiklik nedeniyle 01/03/2020 tarihinden sonra mezun olarak yurda döndükten sonra görev talep edecek öğrencilerimiz diploma/geçici mezuniyet belgesi ile varsa bağlı bulunduğu yurt dışı temsilciliğine başvurarak yurda dönüş için izin talebinde bulunacaklardır. Yurt dışı temsilciliğimiz tarafından verilen izin sonrası yurda dönen öğrencilerimiz, Genel Müdürlüğümüz internet sayfasında örneği bulunan ‘Mezuniyet Durum Belgesi Talep Formunu’ doldurarak diploma/geçici mezuniyet belgesi, not döküm çizelgesi ve tezin giriş kısmının Türkçe tercümesini Genel Müdürlüğümüze vererek ‘Mezuniyet Durum Belgesini’ alacaklardır. Genel Müdürlüğümüzden ‘Mezuniyet Durum Belgesini’ alan öğrencilerimiz mezun olduğu tarihten sonraki iki ay içerisinde adına öğrenim gördükleri kuruma görev talebi için başvuracaklardır.

Yurt dışı temsilciliğimiz bulunmayan ülkelerde gördükleri öğrenimi başarıyla tamamlayarak mezun olan öğrencilerimiz ise büyükelçilik/başkonsolosluklara bilgi verip yurda döndükten sonra Genel Müdürlüğümüz internet sayfasında örneği bulunan ‘Mezuniyet Durum Belgesi Talep Formunu’ doldurarak diploma/geçici mezuniyet belgesi, not döküm çizelgesi ve tezin giriş kısmının Türkçe tercümesini Genel Müdürlüğümüze vereceklerdir. Genel Müdürlüğümüzden ‘Mezuniyet Durum Belgesini’ alan öğrencilerimiz mezun olduğu tarihten sonraki iki ay içerisinde adına öğrenim gördükleri kuruma görev talebi için başvuracaklardır.

Kaynak: https://yyegm.meb.gov.tr/www/gorev-talepleri-hakkinda-duyuru/icerik/475

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Email